Året som gått ~ 2013

Du under 2013:

Har du gråtit? Ja..
Har du skrattat? Absolut!
Har du sovit i tält? Nej jag tror faktiskt inte det...
Har du sovit under bar himmel? Tänkte göra det, men det blev inte så..
Har du varit på Gröna Lund? Jag har varit i Stockholm men inte på Gröna Lund ;) 
Har du varit på Liseberg? Självklart! 
Har du varit i en annan stad? Flera gånger..
Har du bott hemma? Varför skulle jag inte gjort det? 

Dina vänner under 2013:

Har en nära vän dött? Nej, som tur är! 
Har en vän sökt tröst hos dig? Ja
Har du sökt tröst hos en vän? Ja..
Har du sovit över hos en vän? Jajamen
Har du varit kär i en vän? Jag har inte varit speciellt kär i någon i år, men jag har haft känslor för någon som inte är en nära vän...
Har du fått mer en fem nya vänner under året? Jag har lärt känna flera personer bättre, så ja det tror jag :)

När har du som mest...

Gråtit under 2013? När jag har fått panik över skolan... och när min morfar gick bort.
Skrattat under 2013? Jag har nog skrattat i stort sett varje dag...! 

Senaste månaden:

Har du varit kär? Nej tyvärr inte...
Har du kysst någon? Noop ;)
Har du pussat någon? Ja haha! 
Har du kramat någon? Ja, jag kramas ofta
Har du skrattat? Ja det har jag! 
Har du gråtit? Nej jag tror inte det, no tears
Har du varit glad? Ja :D
Har du varit ledsen? Ja vissa stunder...


När...

Grät du senast? När jag var riktigt trött och lillebrorsan slog till mig med något (inte med mening dock)... där gick gränsen!
Skrattade du senast? Idag..
Duschade du senast? Idag efter spat
Lyssnade du på musik senast? Igår kväll


Vem...

Kramade du senast? Ellen och Julia innan jag åkte till Norge
Pratade du i telefon med senast? Mammsen..
Fick du sms av senast? (Bortsett från Tele2 som hälsade mig välkommen till Norge och allt det...) Sanna!
 

Om dig:

Namn? Matilda Kristina Krantz
Hur gammal är du? 14 bast 
Tycker du om någon just nu? Lite kanskee..
Jag samlar på? Pengar, men det går inget vidare...
Gröna eller röda äpplen? Röda!
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Blir jag arg/ledsen så vill jag bara vara i fred... hehe.
Vilken tid gick du upp idag? Tio över åtta... det va seegt.
Har du strumpor på dig nu? Haha ja det har jag...
Hur svarar du i telefon? "Hej det är Matilda" och ibland "Hej!"
Vad ska du göra ikväll? Träffa våra kompisar och sedan äta tre-rätters middag.
Vad ska du göra imorgon? Åka skidor och fira nyår, wiee! 
Vad vill du bli när du blir stor? Journalist :)
Var vill du bo när du blir stor? I en lägenhet i London 
Är det okej att gråta? Ja helt och hållet! Let it out ;)

Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren (och våren för då fyller jag år!)
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Om jag vann en miljon skulle jag först resa till Hawaii och USA... resten skulle jag shoppa för och/eller skänka till WWF, Unicef eller liknande, för att hjälpa utsatta djur och människor.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej absolut inte. Jag bryr mig inte om ifall en person har på sig märkeskläder eller inte.
Vill du gifta dig? Ja, om jag hittar den rätta...
Vill du ha barn? Ja det skulle vara mysigt...
Solar du ofta? På sommaren; varje dag
Är du bra på att laga mat? Ingen mästerkock kanske, men helt okej 
Gillar du att dansa? Ja det gör jag, hihi
Hur vig är du? När jag var liten var jag jättevig men nu är jag stel som en planka, haha!

Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry half baked!
Tror du på ett liv efter döden? Ja det gör jag på sätt och vis..
Är du morgon eller kvällsmänniska? Helt klart kvällsmänniska! 
Vilken ögonfärg har du? Blå
Vilka hårfärger har du haft? Har alltid haft samma hårfärg, blont
Är du beroende av något? Choklad
Brukar du bädda sängen? Ja, lite slarvigt sådär..
Har du kysst någon? Ja...
Vad var det senaste du sa? "När är det vi ska äta?"
Saknar du någon nu? Ja det gör jag...
 
 
 
Fick denna idén från Emmas blogg som föressten är superbra! Checka den tycker jag! -> www.nattstad.se/emmaaugustsson. 



Kom ihåg mig?